Site icon Teorii Secrete

Benz, primul automobil din lume

Primul automobil vedea lumina zilei pe 3 iulie 1886, ! Cel care a dat lumii vehiculul a fost nimeni altul decât Karl Benz. Geniul german Karl Friedrich Benz este privit ca inventatorul primului vehicul conceput pentru a fi propulsat de un motor. Impreuna cu Bertha Benz a creat imperiul Mercedes-Benz. Acum 128 de ani, Karl Benz a avut un vis: de a crea primul automobil din lume. In doar cateva luni a reusit sa puna bazele lui. Masina cu trei roti, desi seamana cu trasurile motorizate ale acelor vremuri, a fost conceputa special pentru a utiliza un motor cu ardere interna, in patru timpi. Acesta are un singur cilindru, de 954 cmc, care producea initial 0,7 CP, dar apoi a ajuns, trecand prin diferite faze de putere, la 2 CP. Permitea o viteza maxima de 16 km/h.
La data de 29 ianuarie 1886, Benz depunea la Berlin o cerere de brevetare a autovehiculului sau cu trei roti. De atunci, a fost considerata ziua oficiala de nastere a automobilului. In acelasi timp cu el, Gottlieb Daimler dezvolta primul automobil cu patru roti. In acest fel, in mod independent unul de celalalt, parintii fondatori ai companiei Daimler AG si ai marcii Mercedes-Benz au pus bazele tuturor autoturismelor, autovehiculelor comerciale si autobuzelor de astazi. Din modelul Benz Patent-Motorwagen au fost construite 25 de bucati din 1886 in 1894 cu motoare diferite, iar Mercedes cere in acest sens titlul de creator al primei masini din istorie produsa si vanduta in serie. Prima comercializare in afara Germaniei a fost facuta de Emile Roger, care a devenit agentul exclusiv de vehicule si de motoare Benz in Franta.

Fisa tehnica pentru Benz Patent Motor Car Modelul III

Corp: tricicleta deschisa
Motor: un singur cilindru in patru timpi
Cilindre: 1.660 cm3
Putere: 2,5 CP (1,8 kW) la 500 rpm / min
Carburator: Carburator cu evaporare Benz
Valve: supapa de admisie, supapa automata de evacuare reglementata
Racirea: racire prin evaporare la radiator/apa
Lubrifierea: oliator cu picaturi si grasimi
Aprindere: aprindere Summer de inalta tensiune
Rezervor: 4,5 litri in carburator
Pornirea: rotatie a volantului
Transmiterea de cuplu: curea din piele de la motor la pasii scripete, diferential, 1 lant la fiecare roata din spate
Ambreiaj: nu
Transmisie: scripete fix cu doua viteze, 2 viteze inainte
Schimbul: parghie de actionare cu mana in directia manivelei pentru a muta centura intre rolele
Cadru: tevi din otel
Suspensie fata: roata din fata in bifurcatia de comanda, fara arcuri
Suspensie spate: punte rigida, arcuri elicoidale
Directie: cremaliera si pinion de directie, manivela de directie in centrul masinii, frana de mana: frana din busteni/anvelope spatele vehiculului
Pedala de frana: nu
Dimensiuni: 2700 x 1400 x 1450 mm
Carosabil: 1250 mm in spate
Rotile: cu spite din lemn, diametrul din fata de 800 mm, din spate 1,125 mm
Pneuri: cele din fata pline de cauciuc sau fier, cele din spate de fier
Greutate: 360 kg
Viteza maxima: 16 kilometri pe ora
Consum: aprox. 10 litri de ligroina la 100 de kilometri

Galerie foto:

sursa http://a1.ro

 

Exit mobile version